24 luty 2011r.
NAUKI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
"Skupiamy i rozpraszamy światło"-otrzymywanie obrazów przy pomocy soczewek.
Obserwowaliśmy bieg promieni świetlnych, po przejściu przez soczewki skupiające i rozpraszające. Na podstawie obserwacji kształtu soczewek oraz biegu światła w każdej z nich próbowaliśmy określić jakie cechy mają soczewki skupiające, a jakie rozpraszające światło (np. soczewki skupiające są grubsze w środku i węższe na brzegach a skupiające odwrotnie).Konstruowaliśmy i charakteryzowaliśmy obrazy otrzymane za pomocą soczewek.Każdemu otrzymanemu obrazowi przyporządkowaliśmy trzy charakteryzujące go cechy, np. przy ustawieniu przedmiotu x = 2f - otrzymany obraz jest rzeczywisty, odwrócony, o wielkości równej wielkości przedmiotu. Dokumentacją naszych zajęć są sfotografowane prace.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Dzisiaj robiliśmy remanent naszej firmy. Już wiemy jak wygląda arkusz spisu z natury. Jest bardzo szczegółowy. Taki remanent przeprowadza się na początku działalności firmy i potem np. co pięć lat. Spis z natury jest najważniejszą pozycją w każdej podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Bez niego nie można ustalić dochodu firmy.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz