Czwartek, 21 maja 2009 roku
NAUKI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
Na dzisiejszych zajęciach rozdzielaliśmy mieszaniny substancji, które wylosowaliśmy i przygotowaliśmy na poprzednich zajęciach. Wykorzystaliśmy różne czynności laboratoryjne np. krystalizacja, odparowywanie, sączenie, za pomocą magnesu, rozdzielacza. Po przygotowaniu stanowisk pracy każdy z nas z zapałem przystąpił do rozdzielania mieszanin np. Kasia rozdzielała mieszaninę wody z kredą, Kamila - mieszaninę wody z cukrem - zastosowała krystalizację i odparowywanie, Szymon przygotował mieszaninę wody z mąką ziemniaczaną i opiłkami żelaza - wykorzystał sączenie i magnes, Mieszko sprawnie przygotował zestaw do filtracji, Małgosia wylosowała super mieszaninę wody z siarczanem (VI) miedzi (II)- rozdzielała ją za pomocą krystalizacji i odparowywania (przy okazji zobaczyliśmy zmieniającą się barwę siarczanu (VI) miedzi (II).
Po udanych doświadczeniach wszyscy uzupełnili dokumentację z przebiegu zajęć. Zgodnie stwierdziliśmy, że zajęcia były bardzo ciekawe.
Na następnych zajęciach zaprezentujemy pomysł na projekt laboratoryjny "oczyszczalni ścieków", omówimy efekty procesu krystalizacji oraz podsumujemy i ocenimy zajęcia (bo będą to już ostatnie w tym roku szkolnym).
Jutro wybieramy się do Poznania na pokazy OMNIBUSA.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Na początku zajęć rozwiązywaliśmy test o Unii Europejskiej, który wypadł nam bardzo dobrze.
Następnie rozmawialiśmy o globalizacji i inwestycjach zagranicznych. Kolejnym tematem rozmów były zagrożenia i korzyści globalizacji, nasze głosy były niejednoznaczne. Nie potrafiliśmy jednoznacznie opowiedzieć się za globalizacją lub przeciw niej. Ma ona zalety np. szybki przepływ informacji, łatwość w poruszaniu się, jak i wady np. zanik odrębności danego kraju. Stwierdziliśmy, że przed globalizacją nie można uciec.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz