Czwartek, 26 marca 2009 roku



NAUKI MATEMATYCZNO PRZYRODNICZE

Dziś zastanawialiśmy się co to takiego „plazmoliza”. Badaliśmy zjawiska plazmolizy i przygotowaliśmy roztwory hipertoniczne o różnych stężeniach (sacharozy i soli jadalnej). Następnie po kilka preparatów mikroskopowych z liścia cebuli (pozwoliło to na powtarzanie prób). Zwróciliśmy uwagę na zmiany zachodzące w obserwowanych komórkach oraz ich dynamikę. Wykonaliśmy rysunki wg instrukcji. Udokumentowaliśmy nasze badania fotograficznie. Najciekawszym elementem zajęć było obserwowanie komórek roślinnych i zwierzęcych.
Bardzo ważna jest dokładność wykonywania prac, aby nie doprowadzić do zaniedbań. Równie ważne jest zaplanowanie pracy w grupie.

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Na początku lekcji dyskutowaliśmy o polityce regionalnej. Dowiedzieliśmy się jaka jest jej rola. Mówiliśmy o funduszach i dotacjach unijnych, które wspomagają przedsiębiorców. Próbowaliśmy wcielić się w rolę przedsiębiorcy i wymyślać rozwiązania innowacyjne, które wspomogłyby firmę. Przykłady ludzi sukcesu pokazują, że podstawą sukcesu jest ciekawy pomysł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz