Wtorek, 17 marca 2009 roku
Szesnaste spotkanie
NAUKI MATEMATYCZNO PRZYRODNICZE
"Plazmoliza? a co to takiego?" Preparowanie i mikroskopowanie.
Na dzisiejszych zajęciach przypomnieliśmy sobie najważniejsze elementy budowy mikroskopu (mikroskopy mieliśmy pożyczone z pracowni biologicznej). Zapoznaliśmy się również z instrukcją obsługi urządzenia badawczego. Poznaliśmy zasady wykonywania rysunku mikroskopowego. Oto kilka wskazówek:
• rysunek wykonujemy odręcznie, na gładkiej kartce zeszytu;
• rysujemy tylko dobrze zaostrzonym ołówkiem, nie używając kredek,
pisaków,itp.;
• nie rysujemy granic pola widzenia obrazu mikroskopowego;
• każdy fachowo wykonany rysunek zawiera: obiekt, opisy i podpis.
Znaną nam już teorię postanowiliśmy przetestować w praktyce wykonując rysunki obrazu mikroskopowego (preparatów gotowych, ale również takich przez nas przygotowanych np. komórki liścia spichrzowego cebuli, włosa, mózgu psa, ziarna skrobi zapasowej w komórkach miękiszu spichrzowego bulwy ziemniaka. Udało się ............... Byliśmy zadowoleni z siebie ....... Wykonując zadanie domowe posłużymy się różnymi źródłami wiedzy (mamy wyszukać znaczenia takich terminów jak: roztwór izotoniczny, hipotoniczny, hipertoniczny, plazmoliza, dyfuzja). Na następnych zajęciach będziemy obserwować zjawisko plazmolizy.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Podatki są bardzo ważnym i trudnym tematem, z którym dziś próbowaliśmy się zmierzyć. Najpierw przybliżyliśmy sobie historię podatków: od dziesięciny, świętopietrza do podatku dochodowego. Poznaliśmy jakie podatki obowiązują w naszym kraju dziś. Bardzo zaintrygował nas podatek od posiadania psa ;) Poznaliśmy na jakiej zasadzie wypełnia się formularz zeznania podatkowego PIT. Na koniec było trochę matematyki, a mianowicie rozwiązywaliśmy zadania dotyczące wypełniania zeznań podatkowych.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz